Leknes padleklubb

Etablert: 2008

Aktiviteter

Frisbeegolf på en vindfull høstdag.

Aktiviteter 6. september, 2017 Torleif Utnes

På en nokså vindfull dag deltok LPK med frisbeegolf ifb. med friluftaktivitetsuka. Det sjedde onsdag 6.sept Totalt var 28 personer og prøvde denne aktiviteten. Vinden ga alle utfordringer, så jeg så frisbeene tok alle mulige retninger. Det var barn fra…

LPK deltar på friluftlivetsuke med padling

Aktiviteter 4. september, 2017 Torleif Utnes

Da har vi gjennomført vår padledel i friluftslivets uke. Det var mange fornøyde, barn, ungdom og voksne, som dro hjem. Vi som sto for arrangementet anslo at det hadde vært innom ca. 30 stk som prøvde padling. Det var i…

Begynnerkurs i havpadling, 16. – 18. juni 2017

Aktiviteter 17. juni, 2017 Torleif Utnes

Vi startet kurset på fredag hvor vi snakket først om kajakken, tørrdrakten, padlevesten, padleåren og plan for lørdagen. Deretter fikk alle utdelt utstyret som de skulle bruk. På lørdag var været ikke av det helt beste. Flau vind og kaldt….

Klubbtur 27. September 2015

Aktiviteter 27. september, 2015 admin

Så var vi klare for ny klubb tur Dagen startet med lavt skydekke,duskregn og nordlig vindretning. Vi ble enige om å starte turen fra kirka i Valberg, og da vi kom ut dit lettet skydekke sakte men sikkert. Vi satte…

Klubbtur 21.September 2015

Aktiviteter 21. september, 2015 admin

Vi var tre stykker som møtte opp til tur i dag. Jeg,Agnete og Robert. Vi ble enige om å legge turen ut og rundt Æsøya,da både vind og bølgeforhold var helt optimale i dag. På tur ut, møtte vi på…

Klubbtur 14/9-15

Aktiviteter 17. september, 2015 admin

Vi var tre stykker som møtte opp til klubbtur ved grendehuset. der i blant en hyggelig dame fra Lyngen i Troms Vi ble enige om å legge ut fra Olavsen ved Steine. Herfra gikk turen i skjermet farvann inn mot…

Klubbtur 31.august 2015

Aktiviteter, Klubbtur, Utflukt 1. september, 2015 Torleif Utnes

Klokken 5 min før kl. 18 på mandagen, var alle 5 som møtte opp, klare for tur. Vi bestemte oss for å ta turen ut Storfjorden og sette kursen mot Sennesvik og Ure. Litt utpå begynte det å blåse opp…

Klubbtur 24.8.2015

Aktiviteter, Klubbtur 25. august, 2015 Torleif Utnes

Vi møtte som vanlig ved grendehuset og kjørte til Justad, rett før Kangerura. Her satte vi ut båtene og padlet innfor Gårdsholmen og mot Varøya. Vi rundet sørspissen  og rettet baugen mot Austerøya.  Her gikk vi iland og tok den…

Klubb-tur 3.august 2015

Aktiviteter 5. august, 2015 Torleif Utnes

Da var fellesferien over og vi starter opp med våre faste mandagsturer fra grendelagets hus i Storfjord. Det ble bare meg som møtte opp denne mandagen. Været var flott og det fristet med en padletur. Turen gikk langs strandkanten på…

LPK’s deltagelse ifb. med KLIMAPILEGRIM 2015 – fra Svalbard til Paris

Aktiviteter 28. juni, 2015 Torleif Utnes

Klimaendringene truer skaperverket og menneskeheten, og rammer de fattige i verden hardest. Gjennom Klimapilegrim 2015 vil vi fortelle beslutningstakere i Norge og globalt at vi trenger en rettferdig internasjonal klimaavtale for å stanse klimaendringene Den 28. juni var ferden kommet…

Klubbtur 15.juni 2015

Aktiviteter 15. juni, 2015 Torleif Utnes

Selv om været var så som så, så var vi tre personer som stilte opp på mandags-padlingen til LPK. Odd og Kirsti kom fra Gravdal med sine nyinnkjøpte kajakker (fra LPK) og gledet seg. Vi gikk ut som vanlig fra…

, , ,

Pinsetur 25.5.2015

Aktiviteter, Klubbtur 27. mai, 2015 admin

Dette ble den første klubbturen i år. Vi ble 5 padlere som deltok i et aldeles nydelig vær, på blikkstille vann og behagelig temperatur. Fikk litt motstrøm begge veier,men da bare ubetydelig da det var høyvann klokken 19.10….

Tur til Kvalnes – Vikarøyan, 5. april 2013

Aktiviteter 20. april, 2014 admin

De som deltok:Torleif Utnes, Johan Alexandersen, Rune Stokkvold, Geir Steinar Vestnes, Lisa L. Abelsen og Fredrik Farstad. Turen var planlagt å skulle gå fra Hundneset ved Kvalnes kl 10. Vi ble en time forsinket på grunn av noen glemte spruttrekk….

Klubbtur til Nesland – Nusfjord 8. juni 2013

Klubbtur, Utflukt 19. april, 2014 admin

Planen var i utgangspunktet å starte fra en plass i utkanten av Nusfjord. Med tillatelse fra grunneier Bjørn Erik flyttet vi oss til kaia ved Galleri Nusfjord. Det var meldt om noe vind på padledagen, men på denne siden av…

Skaftnesdagen 2013

Aktiviteter 16. juni, 2013 admin

Søndag 16. juni -13 var LPK bestillt til å ha padleaktivitet under Skaftnesdagen. Vi møtte opp med 2 elvekajakker og 2 kanoer. Elvekajakkene var det barn som brukte og Rune sto uten i havet i flere timer og holdt o…

Frisbeegolf på en vindfull høstdag.

LPK deltar på friluftlivetsuke med padling

Maling av naustet (UTSATT pga dårlig vær)

Hvis været holder seg slik at det går å male naustet på lørdag 12.aug  og søndag 13. aug, ønsker vi hjelp. Tenker to økter, begge dagene. Første økt: 10 – 12, andre økt 13-15. Hvis du har mulighet – gi…